V sredo 12. 3. 2014 je v prostorih sejne sobe Občine Ivančna Gorica potekal sestanek s predsedniki svetov krajevnih skupnosti, na katerem so župan Dušan Strnad in predstavniki občinske uprave podali informacije o aktualnih zadevah, predstavljen pa je bil tudi potek letošnje pomladanske čistilne akcije.Predsednikom svetov krajevnih skupnosti so bile podane informacije o sprejetem rebalansu proračuna Občine Ivančna Gorica za leto 2014, informacije o davku na nepremičnine in informacije o nedavni podelitvi koncesije za vzdrževanje javne razsvetljave v občini. Predstavljen je bil tudi elektronski sistem vodenja evidenc in upravljanja pokopališč.
Na sestanku je bilo med drugim dogovorjeno, da se bo tudi letos izvedla na območju občine skupna čistilna akcija, ki bo potekala v soboto, 29. marca 2014. Koordinatorji za posamezno območje čiščenja so predsedniki krajevnih skupnosti, kateri dajejo tudi informacije o izvedbi akcije v posameznih krajevnih skupnosti. Koordinatorji po 20. 3. 2014 na Občini Ivančna Gorica lahko prevzamejo tudi ustrezen material (vrečke, rokavice itd.), ki ga razdelijo med udeležence čistilne akcije. Akcija poteka v sodelovanju z JKP Grosuplje.
Navodila o poteku čistilne akcije dne 29. marca 2014:I. ČIŠČENJE OB CESTAH TLAKOVANIH IN TRAVNIH POVRŠINAH:ZBIRANJE ODPADKOV:
- Črna vreča: mešani komunalni odpadki (oblačila, čevlji, robci, …).
- Rumena vreča: embalaža (pločevinke, plastenke, kovinska embalaža, trda plastika, tetrapak, folije, PVC vrečke, embalažni stiropor, drobna embalaža, …).
- Zelena vrečka: steklena embalaža (steklenice, kozarci za vlaganje).
- Rdeča vrečka: nevarni odpadki (baterije, akumulatorji, zdravila, pesticidi, barve in laki, odpadna olja, embalaža z vsebino nevarnih odpadkov – nafta, bencin).
Zbirno mesto za vreče:
a) Črne, rumene in zelene vreče se odložijo pri obstoječih ekoloških otokih, ki so v naprej določeni (določi jih predstavnik - predsednik Krajevne skupnosti).
b) Rdeče vreče in morebitne sode z nevarnimi snovmi se odpelje na določeno točko, ki jo določi predstavnik oz. predsednik Krajevne skupnosti (sedež KS ali gasilski dom, skratka nek zaprt prostor).
c) Papir in karton: naj se s pomočjo razpoložljivih vrečk strese na ekološkem otoku v zabojnik z rdečim pokrovom. Vrečka ostane za nadaljnjo uporabo.
II. SANACIJA DIVJIH ODLAGALIŠČ NAČELOMA NI PREDVIDENA:ZBIRANJE ODPADKOV:
- Odpadke ločujemo na odpadne gume, kovine in pločevino, nevarne odpadke in ostale odpadke.
- Lokacijo zbirnega mesta odpadkov določi predstavnik oz. predsednik Krajevne skupnosti. Zbirno mesto mora biti dostopno vsakemu kamionskemu vozilu.
- Nevarne odpadke je potrebno odpeljati na isto lokacijo kot je navedeno v točki I./b.
- JKP Grosuplje priporoča, da se odpadke iz divjih odlagališč pripelje na dan akcije v CERO Špaja dolina po predhodni najavi med obratovalnim časom.
III. ORGANIZACIJA:
- Predstavnik oz. predsednik Krajevne skupnosti sporoči koordinatorju JKP Grosuplje:
- a) Zbirna mesta iz točke I. in II.
b) Na dan akcije sproti poroča o količini, vrsti odpadkov ter zaključku akcije.
c) Posebej mora sporočiti za morebitne zbrane nevarne odpadke.
- Za vse, ki bodo čistili oz. sanirali »črna odlagališča« JKP Grosuplje priporoča, da odpadke (ločeno – glej točko II./1) direktno s svojimi prevoznimi sredstvi pripeljejo v CERO Špaja dolina.
- Odlagališče CERO Špaja dolina je odprto v delavniku od 7. do 19. ure in v soboto od 8. do 15. ure.
- Odvoz zbranih odpadkov na ekoloških otokih (točka I.) bo JKP Grosuplje ločeno odvažalo s smetarskimi vozili na isti dan od 12. ure dalje.
- Nevarne odpadke bo JKP Grosuplje odvažalo iz predhodno dogovorjenih mest naslednji teden po izvedbi akcije.
ZBIRAJO SE LE KOMUNALNI ODPADKI. NEKUMUNALNI (deli pri razgradnji avtomobilov in drugo) OZ. GRADBENI ODPADKI NISO PREDMET ČISTILNE AKCIJE.