Na podlagi 21. in 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 – uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12 – ZUJF, 14/15 – ZUUJFO, 11/18 – ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20 – ZIUZEOP-A in 80/20 – ZIUOOPE), 25., 100. in 101. člena Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Uradni list RS, št. 77/07 – uradno prečiščeno besedilo, 56/08, 4/10, 20/11, 111/13, 68/16, 61/17, 21/18 – ZNOrg, 3/22 – ZDeb in 105/22 – ZZNŠPP), 40. člena Zakona o varstvu kulturne dediščine (Uradni list RS, št. 16/08, 123/08, 8/11 – ORZVKD39, 90/12, 111/13, 32/16, 21/18 – ZNOrg in 78/23 – ZUNPEOVE), Resolucije o nacionalnem programu za kulturo 2022-2029 (Uradni list RS, št. 29/22) in 7. ter 16. člena Statuta Občine Ivančna Gorica (Uradni list RS, št. 91/15-UPB2 in 162/21) je Občinski svet Občine Ivančna Gorica na 9. redni seji dne 18. 10. 2023 sprejel
PRAVILNIK O SOFINANCIRANJU PROGRAMOV IN PROJEKTOV NA PODROČJU KULTURE V OBČINI IVANČNA GORICA
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina)
(1) Ta pravilnik določa predmet, pogoje, postopke, merila in kriterije za vrednotenje in razdelitev sredstev, namenjenih za sofinanciranje javnih kulturnih programov in kulturnih projektov, na področju ljubiteljske kulture, iz proračuna Občine Ivančna Gorica (v nadaljevanju: občina).
(2) Sredstva za sofinanciranje javnih kulturnih programov in kulturnih projektov se zagotavljajo iz občinskega proračuna, njihovo višino pa določi občinski svet občine z odlokom o proračunu za posamezno leto.
(3) V besedilu uporabljeni izrazi, zapisani v moški spolni slovnični obliki, so uporabljeni kot nevtralni za moške in za ženske.
2. člen
(pomen izrazov)
(1) Javni kulturni programi (redna dejavnost) so vse oblike ustvarjanja, poustvarjanja, posredovanja in varovanja kulturnih dobrin na področju glasbene, plesne, folklorne, gledališke, lutkovne, literarne, likovne, fotografske, filmske, video, spletne ter multimedijske dejavnosti. Javni kulturni program je kulturna dejavnost, ki je po vsebini in obsegu zaključena celota, poteka redno in organizirano, in jo izvaja kulturni izvajalec in je njegovo delovanje v javnem interesu.
(2) Javni kulturni projekti so posamične kulturne aktivnosti kulturnih izvajalcev, ki sodijo v okvir širšega javnega interesa, vsebinsko učinkoviti in promocijsko naravnani, so po vsebini, zasnovi in obsegu zaključena samostojna celota (prireditve in projekti na področju ljubiteljske kulture, festivali s kulturno vsebino, nastopi kulturnih izvajalcev v tujini, posamični primeri mednarodnega kulturnega sodelovanja, pomembna kulturna srečanja, obnove nepremične kulturne dediščine, nakup in vzdrževanje opreme, ki jih za svoje kulturno delovanje potrebujejo izvajalci, itd…).
3. člen
(predmet sofinanciranja)
Iz proračuna Občine Ivančna Gorica se po tem pravilniku sofinancirajo naslednje vsebine:
- kulturni program oziroma redna dejavnost,
- kulturni projekti,
- nakup in vzdrževanje opreme,
- vzdrževanje kulturne dediščine.
4. člen
(izvajalci kulturnih programov in kulturnih projektov)
Izvajalci kulturnih programov in kulturnih projektov (v nadaljevanju: izvajalci), ki se sofinancirajo na podlagi tega pravilnika so:
- kulturna društva,
- ostala društva, ki imajo v svoji dejavnosti registrirano kulturno dejavnost in v okviru svojega delovanja primarno izvajajo dejavnosti ljubiteljske kulture,
- zveze kulturnih društev,
- zavodi in druge organizacije, ki so registrirane za opravljanje dejavnosti na področju ljubiteljske kulture,
- za vzdrževanje kulturne dediščine (so)lastniki ali upravljavci nepremične kulturne dediščine na območju občine.
5. člen
(pogoji za sofinanciranje)
(1) Izvajalci po tem pravilniku morajo izpolnjevati naslednje pogoje:
- imajo sedež na območju občine Ivančna Gorica in aktivno delujejo na območju občine,
- so registrirani za opravljanje kulturne dejavnosti in je kulturna dejavnost njihova osnovna oziroma prevladujoča dejavnost,
- so registrirani v skladu z zakonom o društvih ali drugim zakonom, ki ureja status izvajalca,
- imajo zagotovljene kadrovske, materialne, prostorske in organizacijske pogoje za opravljanje kulturne dejavnosti,
- imajo urejeno evidenco o članstvu, plačani članarini in ostalo dokumentacijo skladno z zakonom, ki ureja društva oziroma drugim zakonom, ki ureja pravni status izvajalca,
- opravljajo dejavnost na neprofitni osnovi,
- delujejo najmanj eno leto pred dnem objave javnega razpisa po tem pravilniku,
- je njihovo delo in delo posamezne sekcije oziroma skupine vsaj že enkrat predstavljeno v javnosti, samo registracija ni zadostna,
- vodijo evidenco o opravljenih vajah in nastopih,
- imajo na dan prijave na javni razpis za sofinanciranje programov in projektov na področju kulture za tekoče koledarsko leto poravnane vse zapadle obveznosti do občine,
- imajo materialne, kadrovske in organizacijske pogoje za izvajanje dejavnosti,
- imajo izdelano finančno konstrukcijo, iz katere so razvidni viri prihodkov in pričakovani stroški izvedbe programov in projektov,
- vsako leto občinski upravi redno dostavijo poročilo o realizaciji programov in projektov za preteklo leto,
- se pravočasno prijavijo na javni razpis ter izpolnjujejo vse razpisne pogoje,
- za isti namen, upravičene stroške ali del stroškov prijavljenega programa in/ali projekta, ne bodo pridobili namenskih sredstev oziroma niso v postopku pridobivanja sredstev iz drugih virov in drugih proračunskih sredstev občine,
- izpolnjujejo druge pogoje iz tega pravilnika.
(2) Poleg pogojev iz prejšnjega odstavka morajo zveze kulturnih društev izpolnjevati dodaten pogoj, in sicer, da delujejo najmanj dve leti pred dnem objave javnega razpisa po tem pravilniku.
(3) Izvajalci javnih kulturnih programov in kulturnih projektov so dožni v primeru pridobitve sredstev, na povabilo občine, vsaj dvakrat letno brezplačno sodelovati na prireditvah, ki jih organizira ali soorganizira Občina Ivančna Gorica.
(4) Ne glede na prvi odstavek morajo (so)lastniki ali upravljavci nepremične kulturne dediščine za kulturni projekt vzdrževanja nepremične kulturne dediščine izpolnjevati naslednje pogoje:
- nepremična kulturna dediščina mora imeti status spomenika in/ali biti vpisana v zbirni register dediščine,
- pridobljena ustrezna dokumentacija s strani pristojnega zavoda za varstvo kulturne dediščine (kulturnovarstveni pogoji, kulturnovarstveno soglasje, itd.),
- izdelano finančno konstrukcijo, iz katere so razvidni viri prihodkov in pričakovani stroški izvedbe projekta obnove,
- imajo na dan prijave na javni razpis za sofinanciranje programov in projektov na področju kulture za tekoče koledarsko leto poravnane vse zapadle obveznosti do občine,
- za isti namen, upravičene stroške ali del stroškov prijavljenega programa in/ali projekta ne bodo pridobili sredstev oziroma niso v postopku pridobivanja sredstev iz drugih virov in drugih proračunskih sredstev občine,
- izpolnjujejo druge pogoje iz tega pravilnika.
(5) Upravičeni stroški sofinanciranih kulturnih programov in kulturnih projektov so stroški, ki so vsebinsko povezani z izvedbo sofinanciranega programa in/ali projekta izvajalca. Med upravičene stroške se šteje tudi prostovoljsko delo članov izvajalca, upoštevano skladno z zakonodajo in drugimi predpisi na področju prostovoljstva. Natančnejša vsebina in pogoji se podrobneje opredelijo z javnim razpisom.
(6) Sredstva za investicije in investicijsko vzdrževanje prostorov niso predmet tega pravilnika.
(7) Pri izvedbi kulturnih programov in kulturnih projektov, ki jih sofinancira Občina Ivančna Gorica, je izvajalec dolžan na ustrezen način poskrbeti za promocijo občine, kar se natančneje dogovori v okviru pogodbe o sofinanciranju.
(8) Morebitni dodatni pogoji, ki jih morajo izpolnjevati izvajalci, se določijo v javnem razpisu za posamezno proračunsko leto.
II. POSTOPEK SOFINANCIRANJA PROGRAMOV IN PROJKETOV
6. člen
(način delitve sredstev)
(1) Finančna sredstva se izvajalcem dodelijo v skladu z razpoložljivimi proračunskimi sredstvi na podlagi javnega razpisa.
(2) Proračunska sredstva lahko izvajalci pridobijo le na osnovi pravočasne in popolne kandidature na javnem razpisu. Prijava na razpis mora biti oddana na obrazcih iz razpisne dokumentacije.
7. člen
(postopek javnega razpisa)
Postopek javnega razpisa in dodeljevanje finančnih sredstev izvajalcem kulturnih programov in/ali kulturnih projektov poteka po naslednjem zaporedju:
- začetek postopka javnega razpisa,
- priprava in objava javnega razpisa,
- odpiranje prispelih vlog in poziv k dopolnitvi,
- strokovno ocenjevanje in vrednotenje vlog,
- priprava predloga in poročila o prejemnikih sredstev in višini sofinanciranja prijavljenih kulturnih programov in/ali kulturnih projektov,
- obveščanje izvajalcev o odobritvi ter višini sofinanciranja ali o zavrnitvi sofinanciranja posameznega kulturnega programa in/ali kulturnega projekta,
- reševanje morebitnih pritožb izvajalcev,
- sklepanje pogodb z izbranimi izvajalci,
- spremljanje izvajanja pogodb in namenske porabe proračunskih sredstev iz javnega razpisa,
- priprava morebitnih predlogov ukrepov in sankcij v skladu z določili tega pravilnika in pogodb z izvajalci,
- obravnavanje poročil o izvedenih programih in projektov, ki so bili sofinancirani iz občinskega proračuna,
- druge naloge po potrebi.
8. člen
(začetek postopka javnega razpisa)
(1) Izvajalec javnega razpisa je občina.
(2) Sklep o začetku postopka javnega razpisa sprejme župan. V sklepu se določi:
- predmet oziroma navedbo področij, ki so predmet sofinanciranja,
- predviden obseg javnih sredstev,
- pogoje, ki jih morajo izpolnjevati izvajalci,
- cilje, ki se jih da doseči z javnim razpisom,
- datum objave javnega razpisa,
- rok za prijavo na javni razpis in
- besedilo javnega razpisa.
9. člen
(priprava in objava javnega razpisa)
Javni razpis pripravi občinska uprava in ga objavi na spletni strani občine. Javni razpis in obvestilo o njegovi objavi se lahko objavi tudi v drugih sredstvih javnega obveščanja.
10. člen
(komisija za izvedbo javnega razpisa)
(1) Postopek javnega razpisa in vrednotenje kulturnih programov in/ali kulturnih projektov, v skladu s tem pravilnikom, vodi strokovna komisija (v nadaljevanju: komisija), ki jo s sklepom imenuje župan. Člani komisije morajo imeti potrebne izkušnje, ki omogočajo strokovno presojo prispelih vlog.
(2) Komisija je sestavljena najmanj iz treh (3) članov, od katerih župan imenuje tudi predsednika, ki sklicuje in vodi seje komisije.
(3) Pred začetkom opravljanja nalog morajo predsednik in člani komisije podpisati izjavo o neobstoju navzkrižja interesov oziroma izjavo o nepristranskosti in zaupnosti. Predsednik in člani komisije ne smejo biti z vlagatelji, ki kandidirajo na javnem razpisu, interesno povezani v smislu poslovne povezanosti (predsedniki, zakoniti zastopniki, pooblaščenci ali druge odgovorne osebe), sorodstvenega razmerja (v ravni vrsti ali v stranski vrsti do vštetega drugega kolena), v zakonski zvezi ali zunajzakonski skupnosti. Če predsednik ali član komisije kadarkoli med svojim delom ugotovi, da gre za interesno povezanost oziroma se nahaja v navzkrižju interesov, mora o tem seznaniti ostale člane komisije in se izločiti iz celotnega postopka obravnavanja vloge, na katero se nasprotje interesov nanaša. Navedeno se posebej zabeleži v zapisniku komisije.
(4) Administrativna dela za komisijo opravlja pristojen oddelek oziroma strokovni delavec občinske uprave.
11. člen
(naloge komisije)
Naloge komisije so:
- pregled in ocena razpisne dokumentacije pred objavo javnega razpisa,
- odpiranje in ugotavljanje pravočasnosti ter popolnosti prispelih vlog (formalna popolnost),
- obveščanje vlagateljev o nepopolnih vlogah,
- pregled popolnih vlog,
- ocenjevanje in vrednotenje vlog na podlagi meril in kriterijev navedenih v javnem razpisu, razpisni dokumentaciji in v tem pravilniku,
- priprava, pregled in potrditev predloga izbire in višine sofinanciranja kulturnih programov in/ali kulturnih projektov, skupaj z obrazložitvijo,
- obravnava pritožb vlagateljev,
- vodenje zapisnikov o svojem delu,
- priprava predlogov, mnenj in pobud za spremembe in dopolnitve tega pravilnika,
- izvedba ostalih nalog, ki so potrebne za pravilno izvedbo postopka javnega razpisa in nadzora.
12. člen
(objava javnega razpisa)
(1) Objava javnega razpisa mora vsebovati:
- pravno podlago za izvedbo javnega razpisa,
- jasno navedbo, da gre za javni razpis za izbiro kulturnih programov in/ali kulturnih projektov, pri katerem bodo financirani v okviru sredstev, ki so na razpolago za posamezen javni razpis,
- naziv in sedež izvajalca razpisa,
- predmet in področja kulturnih dejavnosti, ki so predmet javnega razpisa,
- pogoje, ki jih morajo izpolnjevati izvajalci in njihovi kulturni programi in/ali kulturni projekti,
- merila in kriterije po katerih se bo posamezen prijavljeni kulturni program in/ali kulturni projekt ocenjeval oziroma vrednotil,
- okvirno višino sredstev, ki so na razpolago za predmet javnega razpisa,
- navedba dokumentov, ki jih mora vlagatelj priložiti kot dokazilo za izpolnjevanje pogojev,
- opredelitev upravičenih in neupravičenih stroškov,
- navedbo obdobja v katerem morajo biti porabljena dodeljena sredstva,
- kraj, čas in osebo pri kateri lahko zainteresirani dobijo informacije in prevzamejo razpisno dokumentacijo,
- rok do katerega morajo biti predložene vloge za dodelitev sredstev,
- način pošiljanja in vsebina vlog,
- datum odpiranja vlog za dodelitev sredstev,
- rok v katerem bodo vlagatelji obveščeni o izidu javnega razpisa,
- kraj, čas in osebo, pri kateri lahko zainteresirani dobijo informacije v zvezi z javnim razpisom in prevzamejo razpisno dokumentacijo,
- rok v katerem bodo vlagatelji obveščeni o izidu razpisa.
(2) V javnem razpisu se lahko poleg podatkov iz prejšnjega odstavka objavijo tudi drugi podatki skladno z zakonodajo ali če je to za predmet javnega razpisa potrebno.
13. člen
(razpisna dokumentacija)
(1) Razpisno dokumentacijo pripravi strokovna služba občinske uprave in je v času razpisa na voljo v prostorih in na spletni strani občine. Na razpolago mora biti od dneva objave javnega razpisa do izteka roka za podajo vlog.
(2) V razpisni dokumentaciji morajo biti navedeni vsi podatki, ki omogočajo izdelavo popolne vloge za kandidiranje na javnem razpisu.
(3) Obvezni sestavni deli razpisne dokumentacije so:
- prijavni obrazec skupaj z morebitnimi prilogami,
- navedba dokumentov, ki jih mora vlagatelj predložiti ob prijavi na javni razpis,
- besedilo in/ali informacije o dostopnosti pravilnika o sofinanciranju kulturnih programov in/ali kulturnih projektov,
- vzorec pogodbe o sofinanciranju kulturnih programov in/ali kulturnih projektov,
- druge priloge.
14. člen
(razpisni rok)
(1) Datum objave in razpisni rok v katerem morajo prispeti vloge, določi župan s sklepom o začetku postopka javnega razpisa.
(2) Rok za prijavo na javni razpis mora biti dovolj dolg, da lahko vlagatelji pripravijo kakovostno vlogo v skladu z zahtevanimi pogoji v javnem razpisu in razpisni dokumentaciji in ne sme biti krajši od enega meseca od objave javnega razpisa na spletni strani občine.
15. člen
(vloge)
(1) Vloga mora biti oddana v zaprti ovojnici z navedbo javnega razpisa, na katerega se nanaša, in navedbo in naslovom vlagatelja, s pripisom “Ne odpiraj – vloga”. Ovojnica je lahko označena tudi na drug ustrezen način, iz katerega izhaja, da gre za vlogo za določen javni razpis.
(2) Vlagatelji morajo oddati vlogo na predpisanih obrazcih in ji predložiti dokazila oziroma priloge, ki so zahtevane z javnim razpisom oziroma z razpisno dokumentacijo.
(3) Vloga mora biti izvajalcu razpisa dostavljena do roka, ki je določen v javnem razpisu.
(4) Vloga na javni razpis je lahko tudi elektronska, če je tako določeno v javnem razpisu. Način elektronske predložitve vloge mora biti določen v razpisni dokumentaciji.
(5) Vloga, ki prispe na javni razpis, mora vsebovati:
- podatke o vlagatelju (naziv, sedež, matično in davčno številko, kontaktne podatke idr.),
- navedbo kulturnih programov in/ali kulturnih projektov, s katerimi vlagatelj kandidira,
- izpolnjene razpisne obrazce,
- dokazila oziroma priloge, ki so zahtevani v razpisnih obrazcih,
- druge zahtevane podatke iz razpisne dokumentacije.
16. člen
(potek postopka odpiranja vlog)
(1) Odpiranje prejetih vlog vodi komisija in se izvede v roku, ki je predviden v javnem razpisu.
(2) Odpirajo se samo ovojnice, dostavljene pravočasno, pravilno izpolnjene in označene, in sicer po vrstnem redu, v katerem so bile predložene.
(3) O odpiranju komisija vodi zapisnik, ki vsebuje predvsem:
- naslov, kraj in čas odpiranja dospelih vlog,
- imena navzočih članov komisije in ostalih prisotnih,
- število prispelih vlog na javni razpis,
- naziv vlagateljev, po vrstnem redu odpiranja,
- število popolnih vlog in naziv vlagateljev, ki so oddali popolne vloge,
- število nepopolnih vlog in naziv vlagateljev, ki so oddali nepopolne vloge, skupaj z navedbo manjkajoče dokumentacije,
- število prepozno vloženih vlog in naziv vlagateljev, ki so vloge oddali prepozno.
(4) Zapisnik mora biti podpisan s strani predsednika in članov komisije.
(5) Vlogo, ki ni pravočasna, izvajalec razpisa s sklepom zavrže.
17. člen
(dopolnitev vlog)
(1) Na podlagi zapisnika o odpiranju vlog iz prejšnjega člena strokovni delavec občinske uprave v roku osmih (8) dni od odpiranja vlog pisno pozove vlagatelje, ki so oddali formalno nepopolne vloge, da jih dopolnijo. Rok za dopolnitev vlog ne sme biti krajši od osem (8) dni in ne daljši od petnajst (15) dni od prejema poziva.
(2) Po izteku roka za dopolnitev, komisija sestavi zapisnik, ki vsebuje seznam formalno nepopolnih vlog z navedbo naziva vlagatelja ter ali so formalno nepopolne vloge pravočasno in v celoti dopolnjene.
(3) Na podlagi ugotovitev zapisnika o odpiranju vlog občinska uprava izda sklep o zavrženju vlog, ki so bile prepozne, niso bile dopolnjene v roku, če dopolnitev ni ustrezna in vloga tudi po dopolnitvi ni popolna, ali so jih vložile neupravičene osebe.
(4) Zoper sklep o zavrženju je dopustna pritožba, o kateri odloča župan. Zoper odločbo župana ni pritožbe, mogoč pa je upravni spor pred pristojnim upravnim sodiščem.
18. člen
(ocenjevanje in vrednotenje vlog)
(1) Komisija vse pravočasne, pravilne in popolne vloge oceni in ovrednoti (točkuje) na podlagi meril in kriterijev, navedenih v tem pravilniku, v javnem razpisu in razpisni dokumentaciji. Komisija o opravljanju pregleda vlog in njihovem ocenjevanju pripravi poročilo (zapisnik) skupaj s predlogom izbire in višine sofinanciranja kulturnih programov in/ali kulturnih projektov.
(2) Višina sofinanciranja posameznega programa je odvisna od skupnega števila zbranih točk in vrednosti točke v skladu s predvidenimi proračunskimi sredstvi za razpisano leto.
(3) Če komisija ugotovi v vlogi na javni razpis navedbo neresničnih podatkov, jo lahko občinska uprava s sklepom zavrže.
19. člen
(poročilo in predlog sofinanciranja)
Poročilo in predlog sofinanciranja kulturnih programov in/ali kulturnih projektov s strani komisije vključuje:
- obrazložitev za predlagano odobritev, razvrstitev ali zavrnitev posameznega programa in/ali projekta,
- dosežene točke za vsakega posameznega vlagatelja skupaj z navedbo predlogov za dodeljene točke pri vsakem od meril za ocenjevanje in predlog komisije o višini sofinanciranja programa in/ali projekta.
20. člen
(izdaja odločbe)
(1) Na podlagi poročila in predloga sofinanciranja komisije, iz prejšnjega člena, direktor občinske uprave izda odločbo s katero odloči o odobritvi in višini sofinanciranja ali o zavrnitvi sofinanciranja posameznega kulturnega programa in/ali kulturnega projekta.
(2) Predmet pritožbe ne morejo biti merila in kriteriji za ocenjevanje in vrednotenje kulturnih programov in/ali kulturnih projektov.
(3) Zoper odločbo iz prvega odstavka tega člena je dopustno vložiti pritožbo v roku 15 dni od vročitve. O pritožbi odloča župan. Zoper odločbo župana ni pritožbe, je pa dopusten upravni spor pred pristojnim sodiščem.
(4) Vložena pritožba ne zadrži sklepanja pogodb z izbranimi izvajalci.
(5) Odločba o odobritvi je podlaga za sklenitev pogodb o sofinanciranju kulturnih programov in/ali kulturnih projektov.
21. člen
(objava rezultatov javnega razpisa)
Rezultati javnega razpisa se po zaključku postopka javnega razpisa objavijo na spletni strani občine.
22. člen
(sklenitev pogodbe)
(1) Občina sklene z izbranim izvajalcem pogodbo, s katero se uredijo vsa medsebojna razmerja v zvezi z zagotavljanjem sredstev za sofinanciranje predmeta pogodbe in njegovo izvedbo.
(2) Občina pošlje izvajalcu pogodbo in ga pozove k podpisu.
(3) Izvajalec vrne podpisano pogodbo v roku, določenem v pozivu k podpisu pogodbe, sicer se šteje, da je odstopil od zahteve za sofinanciranje. Rok za podpis pogodbe se lahko podaljša, če izvajalec pisno sporoči objektivne razloge za podaljšanje roka.
23. člen
(vsebina pogodbe)
(1) Pogodba mora vsebovati naslednje sestavine:
- pogodbene stranke (naziv, naslov, davčna in matična številka, bančni račun in zastopnika),
- predmet pogodbe (vsebina in obseg programov in/ali projektov),
- višina dodeljenih sredstev,
- terminski načrt porabe sredstev,
- način in okvirni rok izplačila sredstev,
- trajanje pogodbe,
- način nadzora nad namensko porabo sredstev,
- način, vsebina in rok za poročanje o realizaciji programov in/ali projektov, ki so predmet pogodbe,
- določilo o sankcijah, če izvajalec nenamensko porabi dodeljena sredstva ali ne izpolni predmeta pogodbe;
- navedbo skrbnikov pogodbe za vsako pogodbeno stranko;
- obveznost navajanja občine kot financerja;
- podpis in datum podpisa pogodbenih strank,
- druge medsebojne pravice in obveznosti
(2) Pogodba lahko vsebuje tudi dodatne sestavine, pomembne za izvedbo sofinanciranja predmeta pogodbe.
(3) Za spremljanje izpolnjevanja pogodbenih obveznosti izvajalcev, s strani občine, so odgovorni skrbniki pogodb.
(4) Pogodbe z izbranimi izvajalci v imenu izvajalca razpisa podpiše župan.
III. NADZOR NAD IZVAJANJEM PROGRAMOV IN/ALI PROJEKTOV TER PORABO SREDSTEV
24. člen
(poročilo o izvedenih programih in projektih)
(1) O izvedbi sofinanciranih kulturnih programov in/ali kulturnih projektov morajo izvajalci v pogodbenem roku občinski upravi predložiti:
- poročilo o izvedbi kulturnih programov in/ali kulturnih projektov,
- dokazila o namenski porabi sredstev pridobljenih na podlagi javnega razpisa
- zaključno finančno in vsebinsko poročilo.
25. člen
(nadzor)
(1) Izvajalci programov so dolžni izvajati dogovorjene kulturne programe in/ali kulturne projekte v skladu s tem pravilnikom in sredstva koristiti le za namene, opredeljene v pogodbi.
(2) Nadzor nad izvedbo kulturnih programov in/ali kulturnih projektov, ki so predmet sofinanciranja, in nadzor namenskosti porabe sredstev po sklenjeni pogodbi, izvaja občinska uprava.
(3) Občinska uprava lahko kadarkoli izvede nadzor nad namensko porabo proračunskih sredstev, ki so bila namenjena sofinanciranju kulturnih programov in/ali kulturnih projektov. Pri tem je izvajalec programa in/ali projekta dolžan izvajalcu nadzora nuditi vse potrebne informacije in mu predložiti potrebna dokazila oziroma dokumentacijo o izvedbi sofinanciranega kulturnega programa in/ali projekta in nastalih stroških v zvezi s tem.
(4) V kolikor se ugotovi nenamenska poraba sredstev s strani izvajalca kulturnih programov in/ali kulturnih projektov, kršitev pogodbenih določil ali pa je izvajalec za katerokoli namen pridobitve sredstev navajal neresnične podatke, se sofinanciranje takoj ustavi, že prejeta sredstva pa mora izvajalec v občinski proračun vrniti skupaj z zakonitimi zamudnimi obrestmi, od dne prejetega poziva. Če izvajalec sredstev ne vrne v določenem roku, se izvede postopek izterjave.
(5) Če izvajalec ni oddal poročila o izvedbi kulturnih programov in/ali kulturnih projektov, ali je bila na podlagi nadzora ugotovljena nenamenska poraba sredstev ali kršitev pogodbenih, ne more kandidirati na naslednjem javnem razpisu občine.
V. MERILA IN KRITERIJI ZA VREDNOTENJE
26. člen
(točkovanje in vrednotenje vlog)
(1) Kulturni programi in/ali kulturni projekti se točkujejo na podlagi meril in kriterijev tega pravilnika. Od dneva objave javnega razpisa do določitve sofinanciranja programov in projektov s področja kulture se merila in kriteriji ne smejo spreminjati.
(2) Vrednost točke se določi za vsako leto posebej in se določi v skladu s proračunskimi sredstvi za razpisano leto. Višina sofinanciranja posameznega kulturnega programa in kulturnega projekta je odvisna od skupnega števila zbranih točk in vrednosti točke.
27. člen
(merila in kriteriji za sofinanciranje)
Vrednotenje se opravi tako, da se točkuje naslednje elemente:
- kulturni program oziroma redna dejavnost,
- kulturni projekt,
- nakup in vzdrževanje opreme,
- vzdrževanje kulturne dediščine.
1. KULTURNI PROGRAM OZIROMA REDNA DEJAVNOST
Iz proračuna Občine se sofinancirajo javni kulturni programi oziroma redna dejavnost, ki poteka redno, organizirano in strokovno vodeno vsaj enkrat tedensko in vsaj devet mesecev v posameznem koledarskem letu.
1.1. Dejavnost
Merila za točkovanje:
DEJAVNOST |
ŠTEVILO TOČK |
1. instrumentalna glasbena dejavnost |
do (vključno) 20 članov |
150 točk |
nad 20 članov |
300 točk |
2. glasbena dejavnost |
odrasli pevski zbor |
150 točk |
otroški pevski zbor |
110 točk |
ljudski pevci |
150 točk |
3. gledališka dejavnost |
predstava odrasli nad 2 h (v letnem gledališču) |
250 točk |
predstava odrasli |
150 točk |
predstava otroci |
110 točk |
4. folklorna dejavnost |
odrasla folklorna skupina |
150 točk |
otroška folklorna skupina |
110 točk |
5. filmska in video dejavnost |
|
100 točk |
6. likovna in fotografska dejavnost |
|
100 točk |
7. literarna dejavnost |
|
100 točk |
8. lutkovna dejavnost |
|
80 točk |
9. plesna dejavnost |
|
80 točk |
10. novinarska dejavnost |
|
80 točk |
1.2. Število aktivnih članov v skupini
Merila za točkovanje:
ŠTEVILO ČLANOV |
DODATNE TOČKE NA ŠTEVILO TOČK REDNE DEJAVNOSTI |
nad 40 |
34 % |
od 26 do 39 |
25 % |
od 13 do 25 |
15 % |
od 4 do 12 |
8 % |
3 in manj |
0 % |
1.3. Kvaliteta skupine
Skupine se same realno razvrstijo v kvalitetno skupino po opisanih kriterijih za posamezno dejavnost, potrdi oziroma končno določi pa komisija vsako leto ob javnem razpisu.
Merila za točkovanje:
KATEGORIJA |
OPIS |
DODATNE TOČKE NA ŠTEVILO TOČK REDNE DEJAVNOSTI |
A |
Skupina, ki je bil v preteklih dveh letih prepoznavna na državnem in/ali mednarodnem nivoju, se skozi dve sezoni neprekinjeno dokazuje in zagotavlja kvalitetne produkcije v občini. |
35 % |
B |
Skupina, ki je prepoznavna na območnem nivoju, se udeležuje območnih preglednih srečanj in revij, ima stalno pripravljen program ter redno izvaja nastope v občini in drugod. |
20 % |
C |
Skupina, ki na območju občine redno nastopa na javnih prireditvah, dosega povprečne kakovosti izvedb programov. |
5 % |
D |
Skupina, ki občasno nastopa na javnih prireditvah. |
0 % |
Opombe:
Izvajalec mora za točkovanje kvalitete skupine za kategorijo A in B obvezno priložiti prilogo oziroma dokazilo: diplomo, priznanja o prejetih dosežkih oziroma rezultatih, ipd., za točkovanje kategorije C in D pa dokazilo oziroma potrditev o udeležbi, zahvalo, ipd.
1.4. Pretekla strokovna usposabljanja/izobraževanja
Kulturnim društvom se sofinancirajo oziroma priznajo dodatne točke na število točk redne dejavnosti izobraževanja mentorjev, somentorjev, vodij skupin in članov skupine. Priznajo se izobraževanja, ki so se uspešno zaključila v preteklem koledarskem letu (v letu pred letom, za katerega velja javni razpis). Izobraževanje se mora vsebinsko ujemati z dejavnostjo sekcije društva.
Letno se na sekcijo kulturnega društva prizna eno izobraževanje za mentorja, somentorja ali vodjo skupine in eno izobraževanje za člana skupine ali sekcije. Skupaj se torej maksimalno prizna dve izobraževanji na sekcijo kulturnega društva. Upoštevajo se plačljiva in brezplačna izobraževanja.
Udeležba se potrjuje z dokazilom o opravljenem izobraževanju. Obvezna priloga za sofinanciranje je dokazilo ali potrdilo o udeležbi, razpis izobraževanja in račun o strošku izobraževanja, v kolikor je plačljivo.
Merila za točkovanje:
KRITERIJ |
DODATNE TOČKE NA ŠTEVILO TOČK REDNE DEJAVNOSTI |
1. mentor, somentor ali vodja skupine izobraževanje do 5 ur |
10% |
2. mentor, somentor ali vodja skupine izobraževanje 6 do 10 ur |
15% |
3. mentor, somentor ali vodja skupine izobraževanje 2 dni ali več |
20% |
4. član skupine izobraževanje do 5 ur |
5% |
5. član skupine izobraževanje 6 do 10 ur |
7% |
6. član skupine izobraževanje 2 dni ali več |
10% |
1.5. Obletnice kulturnih društev in sekcij v kulturnih društvih
Z namenom spodbujanja kontinuirane ljubiteljske kulturne dejavnosti se društvom in sekcijam kulturnih društev za delovanje ob pomembnih obletnicah v letu jubileja dodelijo dodatna sredstva. Društvo ali sekcija je do predmetnih sredstev upravičena, če je za obeležitev posamezne obletnice kulturnega društva in/ali sekcije pripravila poseben jubilejni program (prireditev, izdaja biltena, zbornika ipd.). Ob prijavi na javni razpis mora biti predstavljena tudi vsebina in način praznovanja obletnice.
Merila za vrednotenje:
KRITERIJ |
VIŠINA SREDSTEV |
1. kulturno društvo deluje 10, 15 ali 20 let |
150 EUR |
2. kulturno društvo deluje 25 ali 30 let |
250 EUR |
3. kulturno društvo deluje 40 ali več let (pri čemer se prizna praznovanje obletnice na vsakih 10 nadaljnjih let, npr. 40, 50, 60 itd.) |
500 EUR |
4. sekcija kulturnega društva deluje 10 ali 20 let |
100 EUR |
5. sekcija kulturnega društva deluje 25 ali 30 let |
150 EUR |
6. sekcija kulturnega društva deluje 40 ali več let (pri čemer se prizna praznovanje obletnice na vsakih 10 nadaljnjih let, npr. 40, 50, 60 itd.) |
300 EUR |
1.6. Nastopi
Pri točkovanju nastopov se upoštevajo le javne prireditve, ne upoštevajo se sodelovanja oziroma nastopanje na občnih zborih lastnih in drugih društev, pri obredih kot so maše, pogrebi, poroke, martinovanja, rojstni dnevi, srečanja zaključenih skupin, ipd.
Merila za točkovanje:
NASTOPI* |
ŠTEVILO TOČK |
MAKSIMALNO ŠTEVILO DODELJENIH TOČK |
1. državna in mednarodna tekmovanja |
100 točk |
200 točk |
2. državna in mednarodna srečanja |
70 točk |
140 točk |
3. osrednji dogodki, celovečerni premierni koncert, premiera |
70 točk |
140 točk |
4. samostojni koncerti, predstave, razstave, literarni dogodek, multimedijski dogodek |
40 točk |
80 točk |
5. udeležba na javni prireditvi, gostovanje |
10 točk |
40 točk |
*Pod vsako točko od 1. do 4. se sofinancirata največ dva (2) dogodka, pod točko 5. se sofinancirajo največ štirje (4) dogodki.
Opombe:
- samostojni koncerti, razstave, predstave itd. se morajo obvezno dokazovati s programskimi listi, iz katerih je razvidna programska vsebina prireditve, vsi ostali nastopi pa se morajo dokazovati s propagandnim gradivom organizatorja (vabila, plakati…);
- premierni ali prvič predstavljeni program pomeni nov program (vsaj 50% nove vsebine) ali da vsaj štiri sezone ni bil na sporedu;
- javna prireditev pomeni prireditev, dostopna javnosti in utemeljeno računa na odmevnost v medijih in ustrezno prepoznavnost v javnosti;
- ponovitve dogodkov (npr. premiernega koncerta, osrednjega in samostojnega dogodka) se upoštevajo in vrednotijo pod točko 5 iz zgornje tabele merila 1.6. Nastopi;
- individualni nastopi z manj kot 4 člani se jim število skupno prejetih točk merila 1.6. Nastopi deli s številom 4, predstavljati pa se morajo pod imenom društva.
1.7. Mentorji in drugi strokovni sodelavci
Društvu pripadajo dodatne točke za pokrivanje honorarjev in potnih stroškov mentorjev in drugih strokovnih sodelavcev (umetniški vodja, somentor). Pri honorarju in potnih stroških se upošteva največ 70 vaj letno.
Društvu za umetniškega vodja, mentorja ali somentorja pripadata 2 točki na vajo. Skupaj se lahko dodeli maksimalno 140 točk.
Društvu za pokrivanje potnih stroškov mentorja oziroma drugega strokovnega sodelavca pripada:
- 1 točka na vajo = od 10 - 24 km v obe smeri,
- 2 točki na vajo = od 25 - 49 km v obe smeri,
- 3 točke na vajo = nad 50 km v obe smeri.
Maksimalno se skupaj prizna za vse prijavljene potne stroške 210 točk za največ dve osebi.
1.8. Dejavnost zvez kulturnih društev
Zvezam kulturnih društev se sofinancira njihovo delovanje (administrativne in materialne stroške, stroške strokovnih sodelavcev, idr.) in izvedba njihovih programov.
Zveza kulturnih društev, ki izpolnjuje pogoje iz 5. člena tega pravilnika, pridobi točke glede na spodnja
merila.
1.9.1. Delovanje zveze
Merila za točkovanje:
ŠTEVILO VKLJUČENIH DRUŠTEV* |
KRITERIJ |
ŠTEVILO TOČK |
do 5 društev |
0 točk |
6 - 10 društev |
5 točk |
11 - 15 društev |
10 točk |
nad 15 društev |
15 točk |
*Pri točkovanju se upoštevajo samo društva s sedežem v občini.
ŠTEVILO LET DELOVANJA |
KRITERIJ |
ŠTEVILO TOČK |
2 – 5 let |
10 točk |
6 - 10 let |
15 točk |
10 - 15 let |
20 točk |
nad 15 let |
30 točk |
RAZNOLIKOST DEJAVNOSTI DRUŠTEV NA PODORČJU LJUBITELJSKE KUTURE |
KRITERIJ |
ŠTEVILO TOČK |
1 kategorija |
0 točk |
2 – 4 kategorije |
10 točk |
več kot 4 kategorije |
15 točk |
1.9.2. Program zveze
Programi morajo biti jasno vsebinsko in časovno opredeljeni ter z izdelano finančno konstrukcijo.
Merila za točkovanje:
PROGRAM |
ŠTEVILO TOČK |
Dobro
Izvaja programe in/ali projekte na področju ljubiteljske kulture, v katerem so vključena včlanjena društva s poudarkom na izobraževanju članov in vsaj 2 skupni javni prireditvi (samostojno ali v sodelovanju z drugo organizacijo).
|
10 točk |
Kakovostno
Izvaja programe in/ali projekte na področju ljubiteljske kulture, v katerem so vključena včlanjena društva s poudarkom na izobraževanju članov in vsaj 3 skupne javne prireditve (samostojno ali v sodelovanju z drugo organizacijo), pomembno prispeva k obogatitvi kulturne ponudbe v občini, prispeva k obogatitvi kulturne ponudbe v občini.
|
15 točk |
Vrhunsko
Samostojno izvede ali sodeluje v vsaj 5 javnih prireditvah (samostojno ali v sodelovanju z drugimi organizacijami). Zveza je zastopnik in aktivni sogovornik z občino, izvaja različna izobraževanja za dvig kvalitete v ljubiteljski kulturi, nudi pomoč pri promociji dogodkov članov zveze, podeljuje nagrade in priznanja za pomembne dosežke na področju ljubiteljske kulture, pomembno prispeva k obogatitvi kulturne ponudbe v občini.
|
20 točk |
2. KULTURNI PROJEKTI
V primeru, da izvajalec kulturnih programov oziroma kulturne dejavnosti pridobi sredstva za posamičen kulturni projekt iz naslova sofinanciranja kulturnih projektov, se le-ta ne upošteva pri vrednotenju kulturnih programov oziroma redne dejavnosti. Kulturni projekti dopolnjujejo redno dejavnost organizacije.
Kadar je več izvajalcev kulturnega projekta, mora nosilec projekta izvesti vsaj polovico programa.
Kulturni projekti so posamični zaključni kulturni dogodki ljubiteljske kulture izvajalca na kulturnem področju, ki so namenjeni širši javnosti in izkažejo širši javni interes. Projekt je časovno, vsebinsko in finančno zaokrožena celota in vsebuje stroške za izvedbo prijavljene vsebine, ki jo bo izvajalec izvedel v tekočem letu javnega razpisa.
2.1. Prireditve in projekti
Sofinancirajo se prireditve in projekti ljubiteljske kulturne dejavnosti, ki so v postopku izbire ocenjeni oziroma vrednoteni višje in so v širšem javnem interesu.
Sofinancira se skupno osem (8) najvišje ocenjenih prireditev in projektov. Posamezna skupina ali sekcija društva oziroma izvajalec lahko prijavi največ eno prireditev ali projekt.
V kolikor komisija izmed prijavljenih projektov oceni projekt strateškega pomena lahko izvajalcu k skupnemu številu točk iz spodnje tabele dodeli dodatnih 250 točk.
Merila za točkovanje:
KRITERIJ |
ŠTEVILO TOČK |
1. nivo (nastopajoči, sodelujoči) |
krajevni, občinski |
7 točk |
regijski, državni |
10 točk |
meddržavni* |
20 točk |
2. število nastopajočih izvajalcev (društev, organizacij, drugi posamezniki in izvajalci) |
po 2 točki za vsakega različnega izvajalca |
max do 10 točk |
3. pomen |
nadpovprečni pomen za kulturni razvoj občine (širši javni interes in prepoznavnost občine) |
10 točk |
4. kakovost |
vsebinska zaokroženost, celovitost, tematska izvirnost |
15 točk |
ustvarjalnost, inovativnost v pristopu in izvedbi |
10 točk |
razvoj v času (nadgradnja programa prireditve ali projekta skozi leta) |
5 točk |
5. tradicionalnost |
do 5 let |
0 točk |
od 6 do 10 let |
5 točk |
nad 10 let |
10 točk |
6. organizacijska zahtevnost (produkcijski stroški vsebina, organizacija) |
krajevni, občinski nivo |
20 točk |
regijski, državni, meddržavni nivo |
40 točk |
7. tehnična izvedba |
prireditev ali projekt izveden na prizoriščih ali na prostem, kjer osnovna tehnična infrastruktura ni zagotovljena |
70 točk |
prireditev ali projekt izveden na prizoriščih, kjer je tehnična infrastruktura zagotovljena |
30 točk |
8. ponovitev |
ponovitev prireditve ali projekta v istem koledarskem letu (sofinancira se 1 ponovitev - upošteva se ponovitev na drugi lokaciji/kraju) |
50 točk |
*meddržavni nivo prireditve vključuje nastopajoče in/ali sodelujoče iz drugih/različnih držav.
Opombe:
Društvo oziroma izvajalec izjemoma lahko v primeru, da tekom leta ugotovi, da na razpis prijavljenega projekta ne bo moglo izvesti in ima za to upravičene in utemeljene razloge, lahko le tega zamenja oziroma izvede drug projekt, ki predstavlja podobno zahtevnost in nivo projekta oziroma prireditve. O navedenem mora izvajalec programa predhodno pisno obvestiti skrbnika pogodbe s strani občine. V primeru prerazporeditve odobrenih sredstev mora letno poročilo o izvedbi pogodbenih določil vsebovati tudi ustrezno obrazložitev prerazporeditve sredstev.
2.2. Festivali
Sofinancirajo se festivali, kot projekti na področju kulture, ki so v javnem interesu in so po svoji družbeni angažiranosti in povezovanju različnih umetniških področij in zvrsti potrebni za intelektualno in ustvarjalno življenje na območju občine Ivančna Gorica.
Festival predstavlja kulturno ustvarjanje, ki povezuje družbeno angažirani vidik in interdisciplinarni pristop k različnim umetniškim področjem in zvrstem (npr. uprizoritvenih, glasbenih, vizualnih in intermedijskih umetnosti, sodobnega plesa, knjige in bralne kulture, filma, kulturne dediščine in drugih področjih kulture, ki so v javnem interesu občine). Festival zajema več različnih kulturnih dogodkov, njihovo trajanje je večdnevno in potekajo v različnih krajih oziroma lokacijah na območju občine.
Posamezen festival mora vsebovati najmanj 5 različnih dogodkov (ne ponovitev) s kulturno vsebino.
Sofinancira se 3 najvišje ocenjene festivale. Posamezno kulturno društvo oziroma izvajalec lahko prijavi največ en (1) festival.
Merila za točkovanje:
KRITERIJ |
ŠTEVILO TOČK |
1. nivo festivala |
državni |
20 točk |
meddržavni |
40 točk |
2. število dogodkov |
koncert, gledališka in plesna predstava, razstava, delavnica, literarni večer… |
20 točk/dogodek |
3. kakovost festivala |
ustvarjalnost, inovativnost v pristopu in izvedbi, interdisciplinarni pristop |
10 točk |
razvoj festivala v času (razvoj skozi leta) |
10 točk |
4. tradicionalnost festivala |
do 5 let |
0 točk |
od 6 do 10 let |
5 točk |
nad 10 let |
10 točk |
5. produkcijski stroški (tehnična izvedba, oglaševanje, ozvočenje prireditve…) |
od 5 do 10 dogodkov |
80 točk |
nad 10 dogodkov |
130 točk |
2.3. Založništvo oziroma izdaja publikacij
Sofinancira se dokazljive upravičene stroške iz založniške dejavnosti kulturnega društva, ki lahko kandidira na javnem razpisu za sofinanciranje kulturnih programov in projektov.
V posameznem koledarskem letu se lahko sofinancirajo največ trije (3) najvišje ocenjeni projekti.
V založniško dejavnost štejemo avtorske knjige, kronike, zbornike, pesniške zbirke, video filme, fotografske, likovne in druge publikacije ter zapise zvoka in slike. Kot upravičeni stroški bodo predvsem upoštevani stroški avtorskih honorarjev, stroški priprave na tisk/snemanja in stroški tiska/snemanja.
Občasna ali redna glasila, letaki in publikacije za promocijo se ne štejejo kot predmet financiranja iz založniške dejavnosti.
Izvajalec mora založniški projekt predstaviti širši javnosti oziroma javno predstaviti delo (npr. predstavitev publiki, v medijih, na spletu, itd.).
Izvajalec mora k vlogi predložiti opis in finančno konstrukcijo načrtovanega založniškega projekta. Namenska poraba sredstev se dokazuje s predložitvijo izvoda založniškega projekta, obračunom stroškov in virov financiranja ter s predložitvijo fotokopij računov ter dokazilom o predstavitvi širši javnosti.
Merila za točkovanje:
KRITERIJ |
ŠTEVILO TOČK |
1. vsebinska tematika |
tematika je povezana z zgodovinsko in kulturno dediščino občine in širše (regije, države) |
20 točk |
tematika je povezana z zgodovinsko in kulturno dediščino kraja |
15 točk |
tematika je povezana z ljubiteljsko kulturno dejavnostjo |
10 točk |
2. inovativnost in izvirnost projekta |
delo je kreativno/izvirno |
20 točk |
3. pomen projekta |
projekt ima velik pomen za ohranjanje slovenske narodne identitete |
30 točk |
projekt ima velik pomen za celotno občino |
20 točk |
projekt je povezan predvsem z zgodovino in delovanjem društva |
10 točk |
4. umetniška in kakovostna vrednost pristopa |
ljubiteljski pristop |
10 točk |
raziskovalni pristop |
20 točk |
3. NAKUP OPREME
Do sredstev za sofinanciranje so upravičena kulturna društva, če dokažejo, da je nakup in vzdrževanje opreme nepogrešljivo za izvajanje njihove redne dejavnosti, ter imajo za nakup in vzdrževanje opreme zagotovljena tudi lastna sredstva. Upravičenci do sredstev so kulturna društva, ki redno vsakoletno in trajno izvajajo javne kulturne programe in redno vsakoletno organizirajo javne kulturne prireditve na območju občine ter s svojo dejavnostjo tudi aktivno sodelujejo.
V posameznem koledarskem letu se lahko sofinancira največ šest (6) najvišje ocenjenih vlog izvajalcev.
Merila za točkovanje:
KRITERIJ |
ŠTEVILO TOČK |
1. kvaliteta društva* |
kategorija A |
20 točk |
kategorija B |
15 točk |
Kategorija C |
5 točk |
kategorija D |
0 točk |
2. pomen nakupa oziroma vzdrževanja opreme |
ključna za delovanje društva |
30 točk |
manj pomembna za delovanje društva |
0 točk |
3. vrednost projekta |
do vključno 2.000 EUR |
30 točk |
nad 2.000 EUR do vključno 5.000 EUR |
20 točk |
nad 5.000 EUR |
10 točk |
4. društvo ni kandidiralo ali prejelo sredstva sofinanciranja daljše obdobje (pet ali več let) |
da |
100 točk |
ne |
0 točk |
*Komisija za vrednotenje kvalitete društva upošteva kvaliteto skupine iz točke 1.3. točke teg člena Pravilnika. V primeru, da v društvu deluje več skupin oziroma sekcij, se upošteva skupno povprečje.
Sofinancira se nakup opreme, ki je neposredno povezana z izvedbo kulturnih programov in/ali kulturnih projektov ter je nepogrešljivo za izvajanje redne dejavnosti društva (npr. kostumi za trajno uporabo (ne enkratna uporaba oziroma za en dogodek), glasbeni instrumenti, oprema za fotografiranje, notna stojala…), predmet sofinanciranja ni npr. nakup računalniške opreme in dodatkov.
Izvajalec mora ob prijavi na razpis obvezno priložiti predračun za nakup oziroma vzdrževanje opreme. Ne glede na višino dodeljenih točk se izvajalcu sofinancira maksimalno do 80% upravičenih stroškov nakupa ali vzdrževanja opreme oziroma največ do višine predloženih predračunov.
4. VZDRŽEVANJE KULTURNE DEDIŠČINE
Za sredstva iz tega naslova lahko kandidirajo vse fizične in pravne osebe (razen neposrednih proračunskih uporabnikov), ki so (so)lastniki ali upravljavci registrirane kulturne dediščine (v nadaljevanju: investitor), z ustreznim uradnim dokazilom in/ali pooblastilom (dokazilo o lastništvu, izjava ali soglasje solastnikov, dokazilo o upravljanju, ipd.), lociranega na območju občine Ivančna Gorica, razglašenega za kulturni spomenik lokalnega pomena oziroma v postopku razglasitve ali vpisanega v zbirni register kulturne dediščine. V primeru solastništva kulturnega spomenika mora izvajalec projekta pridobiti pisno soglasje vseh lastnikov.
Investitor mora, poleg izpolnjevanja pogojev iz 4. odst. 5. člena in prejšnjega odstavka, ob prijavi projekta vzdrževanja kulturne dediščine imeti:
- zagotovljena denarna sredstva v višini najmanj 50% upravičenih stroškov,
- druge materialne, kadrovske in organizacijske možnosti za izpeljavo prijavljenih projektov obnove,
- soglasje s pogoji/mnenjem obnove v skladu s strokovnimi smernicami pristojne službe varovanja kulturne dediščine,
- druge dokumente potrebne za izvedbo (npr. ustrezno dovoljenje za poseg v skladu z zakonom o graditvi objektov, če je to potrebno) in
- fotografije obstoječega stanja.
V posameznem koledarskem letu se lahko sofinancira največ šest (6) najvišje ocenjenih projektov.
Merila za točkovanje:
KRITERIJ |
ŠTEVILO TOČK |
1. zvrst enote (status oz. pomen objekta z vidika kulturne dediščine) |
enota ima status kulturnega spomenika državnega pomena |
50 točk |
enota ima status kulturnega spomenika lokalnega pomena |
30 točk |
enota je registrirana kulturna dediščina (vpisana je v Register kulturne dediščine) |
20 točk |
2. stopnja ogroženosti spomenika/enote |
enota je v zelo slabem stanju in zaradi poškodb grozi porušitev (spomeniku grozi porušitev, potrebna je rekonstrukcija celote ali posameznih delov) |
100 točk |
enota ima poškodbe, ki ogrožajo posamezne varovane lastnosti in/ali spomeniških lastnosti spomenika (potrebna so konservatorsko-restavratorska dela) |
50 točk |
enota ima manjše poškodbe, ki ne ogrožajo spomenika (potrebno je redno investicijsko vzdrževanje) |
25 točk |
3. vrednost izvedbenih del projekta |
nad 20.000 EUR |
100 točk |
nad 10.000 EUR do vključno 20.000 EUR |
50 točk |
do vključno 10.000 EUR |
20 točk |
4. projekt je sofinanciran s strani Ministrstva za kulturo RS in EU sredstev |
da |
50 točk |
ne |
0 točk |
5. dodatne točke, v primeru, da je bil izvajalec v preteklem letu za isti projekt zavrnjen |
da |
50 točk |
ne |
0 točk |
6. projekt obnove je pomemben za razvoj občine in/ali je v javnem interesu oz. na predlog ali mnenje pristojne institucije za varovanje kulturne dediščine predstavlja nujno obnovo zaradi ohranjanja enote |
da |
200 točk |
ne |
0 točk |
Izvajalec mora k podani vlogi na javni razpis priložiti tudi finančno konstrukcijo obnove, časovni termin obnove ter priložiti fotografije obstoječega stanja enote vzdrževanja kulturne dediščine. Izvajalec mora občinska sredstva porabiti v letu razpisa, projekt celotne obnove pa je lahko zaključen eno leto po letu v katerem je bil sofinanciran. Izvajalec mora po končanju del občini oddati končno poročilo obnove.
VI. KONČNE DOLOČBE
28. člen
(prenehanje veljavnosti)
Z dnem uveljavitve tega pravilnika preneha veljati Pravilnik o vrednotenju in sofinanciranju javnih kulturnih programov in kulturnih projektov iz proračuna Občine Ivančna Gorica (Uradni list RS, št. 11/12, 25/15 in 16/19).
29. člen
(začetek veljavnosti)
Ta pravilnik začne veljati osmi dan po objavi v Uradnem glasilu e-občina.
Številka: 007-0016/2023-1
Datum: 18.10.2023
Občina Ivančna Gorica
Dušan Strnad, župan