Na podlagi 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 - uradno prečiščeno besedilo, 76/08, 79/09, 51/10, 40/12-ZUJF, 14/15-ZUJFO, 11/18-ZSPDSLS-1, 30/18, 61/20-ZIUZEOP-A in 80/20-ZIUOOPE), 29. člena Zakona o javnih financah (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo, 14/13 – popr., 101/13, 55/15 – ZFisP, 96/15 – ZIPRS1617, 13/18, 195/20 – odl. US, 18/23 – ZDU-1O in 76/23) ter 7. in 16. člena Statuta Občine Ivančna Gorica (Uradni list RS, št. 91/15 – uradno prečiščeno besedilo – UPB2), je Občinski svet Občine Ivančna Gorica na 11. redni seji dne 13.12.2023 sprejel
ODLOK O PRORAČUNU OBČINE IVANČNA GORICA ZA LETO 2024
1. SPLOŠNA DOLOČBA
1. člen
(vsebina odloka)
S tem odlokom se za Občino Ivančna Gorica za leto 2024 določajo proračun, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektorja na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun).
2. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA
2. člen
(sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna)
(1.) V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni kontov.
(2.) Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih:
A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV |
PRORAČUN 2024 |
I. |
|
SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78) |
21.184.611,54 |
|
|
TEKOČI PRIHODKI (70+71) |
18.644.992,54 |
70 |
|
DAVČNI PRIHODKI (700+703+704+706) |
15.671.862,00 |
|
700 |
davki na dohodek in dobiček |
13.624.432,00 |
|
703 |
davki na premoženje |
1.699.430,00 |
|
704 |
domači davki na blago in storitve |
348.000,00 |
|
706 |
drugi davki |
0,00 |
71 |
|
NEDAVČNI PRIHODKI (710+711+712+713+714) |
2.973.130,54 |
|
710 |
udeležba na dobičku in dohodki od premoženja |
1.288.400,00 |
|
711 |
takse in pristojbine |
33.000,00 |
|
712 |
globe in druge denarne kazni |
120.500,00 |
|
713 |
prihodki od prodaje blaga in storitev |
67.900,00 |
|
714 |
drugi nedavčni prihodki |
1.463.330,54 |
72 |
|
KAPITALSKI PRIHODKI (720+721+722) |
240.000,00 |
|
720 |
prihodki od prodaje osnovnih sredstev |
40.000,00 |
|
721 |
prihodki od prodaje zalog |
0,00 |
|
722 |
prihodki od prodaje zemljišč in neopredmetenih sredstev |
200.000,00 |
73 |
|
PREJETE DONACIJE (730+731) |
0,00 |
|
730 |
prejete donacije iz domačih virov |
0,00 |
|
731 |
prejete donacije iz tujine |
0,00 |
74 |
|
TRANSFERNI PRIHODKI (740) |
2.299.619,00 |
|
740 |
transferni prihodki iz drugih javnofinančnih institucij |
2.299.619,00 |
|
741 |
prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev EU |
0,00 |
78 |
|
PREJETA SREDSTVA IZ EVROPSKE UNIJE IN IZ DRUGIH DRŽAV |
0,00 |
|
786 |
ostala prejeta sredstva iz proračuna Evropske unije |
0,00 |
II. |
|
SKUPAJ ODHODKI (40+41+42+43) |
26.701.757,64 |
40 |
|
TEKOČI ODHODKI (400+401+402+403+409) |
6.415.323,07 |
|
400 |
plače in drugi izdatki zaposlenim |
1.334.257,00 |
|
401 |
prispevki delodajalcev za socialno varnost |
192.530,00 |
|
402 |
izdatki za blago in storitve |
4.614.536,07 |
|
403 |
plačila domačih obresti |
0,00 |
|
409 |
rezerve |
274.000,00 |
41 |
|
TEKOČI TRANSFERI (410+411+412+413+414) |
8.705.478,57 |
|
410 |
subvencije |
114.400,00 |
|
411 |
transferi posameznikom in gospodinjstvom |
5.378.150,00 |
|
412 |
transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam |
745.851,13 |
|
413 |
drugi tekoči domači transferi |
2.467.077,44 |
42 |
|
INVESTICIJSKI ODHODKI (420) |
11.197.956,00 |
|
420 |
nakup in gradnja osnovnih sredstev |
11.197.956,00 |
43 |
|
INVESTICIJSKI TRANSFERI (430) |
383.000,00 |
|
431 |
investicijski transferi pravnim in fizičnim osebam, ki niso proračunski uporabniki |
243.000,00 |
|
432 |
investicijski transferi proračunskim uporabnikom |
140.000,00 |
III. |
|
PRORAČUNSKI PRESEŽEK (PRORAČUNSKI PRIMANJKLJAJ) (I.-II.) |
-5.517.146,10 |
B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB |
IV. |
|
PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPIT. DELEŽEV (750+751+752) |
0,00 |
75 |
|
PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN PRODAJA KAPIT. DELEŽEV |
|
|
750 |
prejeta vračila danih posojil |
0,00 |
|
751 |
prodaja kapitalskih deležev |
0,00 |
|
752 |
kupnine iz naslova privatizacije |
0,00 |
V. |
|
DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV (440+441+442) |
0,00 |
44 |
|
DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV |
|
|
440 |
dana posojila |
0,00 |
|
441 |
povečanje kapitalskih deležev in naložb |
0,00 |
|
442 |
poraba sredstev kupnin iz naslova privatizacije |
0,00 |
|
443 |
povečanje namenskega premoženja v javnih skladih in osebah javnega |
0,00 |
|
|
prava, ki imajo premoženje v svoji lasti |
0,00 |
VI. |
|
PREJETA - DANA POSOJILA IN SPREM. KAPITALSKIH DELEŽEV (IV.-V.) |
0,00 |
C. RAČUN FINANCIRANJA |
VII. |
|
ZADOLŽEVANJE (500) |
2.500.000,00 |
50 |
|
ZADOLŽEVANJE |
2.500.000,00 |
|
500 |
domače zadolževanje |
2.500.000,00 |
VIII. |
|
ODPLAČILA DOLGA (550) |
131.778,90 |
55 |
|
ODPLAČILA DOLGA |
131.778,90 |
|
550 |
odplačila domačega dolga |
131.778,90 |
IX. |
|
SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNU (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) |
-3.148.925,00 |
X. |
|
NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) |
2.368.221,10 |
XI. |
|
NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX.) |
5.517.146,10 |
XII. |
|
STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 31.12. PRETEKLEGA LETA |
3.148.925,00 |
(3.) Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih proračunskih uporabnikov (v nadaljnjem besedilu: proračunski uporabniki), ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podskupine kontov in konte, določene s predpisanim kontnim načrtom.
(4.) Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk - kontov in načrt razvojnih programov sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani občine Ivančna Gorica.
(5.) Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti.
3. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA
3. člen
(izvrševanje proračuna)
(1.) V tekočem letu se izvršuje proračun tekočega leta.
(2.) Proračun se izvršuje skladno z določbami zakona, ki ureja javne finance in podzakonskimi predpisi, izdanimi na njegovi podlagi, in tega odloka.
(3.) Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke – konta.
(4.) Veljavni načrt razvojnih programov tekočega leta mora biti za tekoče leto usklajen z veljavnim proračunom.
4. člen
(namenski prihodki in odhodki proračuna)
(1.) Namenski prihodki proračuna so prihodki določeni v prvem stavku 43. člena in prvem odstavku 80. člena ZJF.
(2.) Vsi prejemki posamezne krajevne skupnosti, ki v tekočem letu niso porabljeni, se kot lastna sredstva na računih prenesejo v naslednje leto, namen njihove porabe pa posamezna krajevna skupnost določi v svojem finančnem načrtu za naslednje leto.
5. člen
(prerazporejanje pravic porabe)
(1.) Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna za leto izvrševanja.
(2.) Med izvrševanjem proračuna se lahko odpre nov konto, če je to potrebno zaradi pravilne knjigovodske evidence.
(3.) Župan na predlog proračunskega uporabnika odloča o prerazporeditvah pravic porabe med proračunskimi postavkami v posebnem delu proračuna v okviru področja proračunske porabe.
(4.) V primeru kandidiranja ali izvedbe projektov, ki so sofinancirani iz evropskih, državnih in drugih razpisov, se lahko sredstva porabe zagotovijo s prerazporeditvami iz drugih proračunskih postavk in projektov v NRP v okviru celotnega proračuna, tako med področji proračunske porabe, kot med proračunskimi uporabniki.
(5.) Proračunski uporabnik lahko samostojno razporeja proračunska sredstva znotraj svojega finančnega načrta med konti v okviru iste proračunske postavke.
(6.) Prerazporeditev pravice porabe župan odobri s pisnim sklepom, iz katerega je razvidno, na kateri proračunski postavki in podkontu se pravica porabe povečuje in na katerih zmanjšuje, tako da ostane proračun uravnotežen.
(7.) Krajevne skupnosti na predlog predsednika sveta prerazporejajo sredstva v okviru svojega finančnega načrta.
(8.) Župan s poročilom o izvrševanju proračuna za prvo polletje in z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o prerazporeditvah pravic med proračunskimi postavkami in v bilancah proračuna prikaže veljavni proračun.
6. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
(1.) Proračunski uporabnik lahko v tekočem letu za projekte, ki so vključeni v veljavni načrt razvojnih programov, odda javno naročilo za celotno vrednost projekta, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu.
(2.) Skupni obseg prevzetih obveznosti, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 90 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu, od tega:
- v letu 2025 50% navedenih pravic porabe in
- v ostalih prihodnjih letih 50% navedenih pravic porabe.
(3.) Skupni obseg prevzetih obveznosti, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 30% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu.
(4.) Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje proračunskih uporabnikov ter prevzemanje obveznosti za pogodbe, ki se financirajo iz namenskih sredstev EU, namenskih sredstev finančnih mehanizmov in sredstev drugih donatorjev ter pripadajočih postavk slovenske udeležbe.
(5.) Prevzete obveznosti iz drugega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu proračunskega uporabnika in načrtu razvojnih programov.
7. člen
(spremljanje in spreminjanje načrta razvojnih programov)
(1.) Proračunski uporabnik vodi evidenco projektov iz veljavnega načrta razvojnih programov.
(2.) Spremembe veljavnega načrta razvojnih programov so uvrstitve projektov v načrt razvojnih programov in druge spremembe projektov.
(3.) Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna.
(4.) Župan odloča o uvrstitvi projektov v NRP in drugih spremembah projektov (naziv, vrednosti, vire, dinamiko financiranja…).
8. člen
(krajevne skupnosti)
(1.) Krajevnim skupnostim Občine Ivančna Gorica se zagotavljajo finančna sredstva za naslednje namene in naslednjih višinah:
- za delovanje: 90.000,00 evrov
- za vzdrževanje kulturnega doma ter poslovnega prostora posamezne Krajevne skupnosti: 2.500,00 evrov
(2.) Pravni posli, ki jih sklene Svet Krajevne skupnosti, katerih vrednost presega 3.000,00 evrov, so veljavni le ob predhodnem pisnem soglasju župana.
(3.) Krajevne skupnosti se ne smejo zadolževati.
9. člen
(proračunska rezerva)
(1.) Na podlagi 49. člena ZJF se v proračunu občine zagotavljajo sredstva za proračunsko rezervo, ki deluje kot proračunski sklad.
(2.) Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč, kot so potres, poplava, zemeljski plaz, snežni plaz, visok sneg, močan veter, toča, žled, pozeba, suša, množični pojav nalezljive človeške, živalske ali rastlinske bolezni, druge nesreče, ki jih povzročijo naravne sile in ekološke nesreče.
(3.) V sredstva proračunske rezerve se izloča del skupno doseženih letnih prejemkov proračuna v višini, ki je določena s proračunom, vendar največ do višine 1,5% prejemkov proračuna.
(4.) Proračunska rezerva se uporablja za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč, ki jih povzročajo naravne sile in ekološke nesreče.
(5.) Proračunska rezerva se v letu 2024 oblikuje v višini 24.000,00 evrov.
(6.) Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz drugega odstavka 49. člena ZJF in drugega odstavka tega člena, do višine 70.000,00 evrov za posamezni primer odloča župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet.
10. člen
(splošna proračunska rezervacija)
(1.) Na podlagi 42. člena ZJF se v proračunu del predvidenih proračunskih prejemkov vnaprej ne razporedi, ampak zadrži kot splošna proračunska rezervacija, ki se v proračunu posebej izkazuje.
(2.) Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva ali za namene, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati. Sredstva proračunske rezervacije ne smejo presegati 2% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov.
(3.) O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan. Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo na ustrezno proračunsko postavko proračunskega uporabnika ali pa se odpre nova postavka v proračunu, če sredstva za nepredviden namen niso bila zagotovljena.
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE
11. člen
(odpis dolga)
(1.) Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan v letu 2024 odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer največ do skupne višine 30.000,00 eurov. Posameznemu dolžniku lahko odpiše dolg največ do skupne višine 7.000,00 evrov, nad to vrednostjo pa o tem odloča Občinski svet.
(2.) Odpisi dolgov na podlagi stečajev pravnih oseb in osebnih stečajev se ne štejejo v obseg odpisov dolgov po tem členu.
(3.) V primerih, ko dolg posameznega dolžnika do proračuna občine ne presega dveh eurov, se v poslovnih knjigah občine razknjiži in se v kvoto iz prvega odstavka tega člena ne všteva.
(4.) Kot dolgovi po četrtem odstavku 77. člena ZJF se ne štejejo dolgovi do občine iz naslova obveznih dajatev.
12. člen
(letni načrt pridobivanja in razpolaganja z nepremičnim in premičnim premoženjem občine)
(1.) Načrt ravnanja z nepremičnim premoženjem sprejme občinski svet
(2.) Župan lahko, zaradi nujnosti izvrševanja proračunskih nalog, dopolni letni načrta ravnanja z nepremičnim premoženjem za nepremičnine v posamični vrednosti do 20.000,00 evrov in do skupne višine 100.000,00 evrov.
(3.) Načrt ravnanja s premičnim premoženjem občine sprejme župan, načrt ravnanja s premičnim premoženjem krajevne skupnosti sprejme svet posamezne krajevne skupnosti.
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE
13. člen
(obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine)
(1.) Za kritje presežka odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežka izdatkov nad prejemki v računu finančnih terjatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2024 lahko zadolži do višine 2.500.000,00 evrov za izgradnjo kulturno upravnega centra.
(2.) Župan je pooblaščen, da se v primeru neenakomernega pritekanja prihodkov lahko odloči za kratkoročno zadolžitev, največ do 5 % sprejetega proračuna.
(3.) Občina v letu 2024 ne bo izdajala poroštev.
14. člen
(obseg zadolževanja in izdanih poroštev posrednih uporabnikov občinskega proračuna in javnega podjetja)
(1.) Posredni uporabniki občinskega proračuna in Javno komunalno podjetje Grosuplje se v letu 2024 ne smejo zadolževati in izdajati poroštva.
6. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
15. člen
(začasno financiranje v letu 2025)
V obdobju začasnega financiranja Občine Ivančna Gorica v letu 2025, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja.
16. člen
(uveljavitev odloka)
Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem glasilu e-občina.
Številka: 410-0065/2023-3
Datum: 13.12.2023
Občina Ivančna Gorica
Dušan Strnad, župan